Ny på Spenst

ny på Spenst

Her finner du informasjon som ny medlem - Tips og råd.

Vi gleder oss til å vise deg hva vi har av treningsmuligheter og ikke mist hjelpe deg til å nå dine treningsmål. 

Til deg som skal ha medlemskort, kontakt oss, kortet venter på deg i resepsjonen!

For at du skal komme godt i gang har vi samlet litt informasjon om hvordan du kommer i gang med våre treningstilbud og verktøy. I tillegg har vi noen rutiner og regler for å sikre at du trives og føler deg trygg hos oss. 

Første gang på senteret

Å være usikker i begynnelsen er helt normalt – vi har alle vært der.

Medlemskort og adgang til senteret

Når du kjøper medlemskap mottar du en personlig 4 sifferet kode som gir deg adgang til senteret.

Har du kjøpt "drop-in" eller ukes kort gjelder din personlige kode hele perioden du har betalt for, vis denne fram ved medlemskontroll.

Til deg som skal ha medlemskort, kontakt oss, kortet venter på deg i resepsjonen! 

Hva skal jeg pakke med meg i treningsbaggen?

  • Treningshåndkle
  • Shampo/såpe
  • Treningstøy og innesko

Veiledning

Til deg som ønsker veiledning og instruksjon eller oppgradering av øvelses program, vær snill
og ta direkte kontakt med Oddvar eller Kristin for å avtale tid til dette. Du kan benytte kontaktskjema nedenfor.

Slik bruker du de vanlige apparatene

Som ny på senteret er det mange apparater å forholde seg til. Vi ønsker derfor at du kontakter en av våre instruktører slik at de viser deg bruk og gjør deg trygg på apparatet. Det er vanlig at dette gjøres som del av din veiledningstime/PT-start time.

5 tips som gjør deg trygg som nybegynner

Vi har alle vært der. Noen har lang treningserfaring og andre har liten. Uansett erfaring er det lurt å sette seg litt inn i senterets tilbud. 

1. Les deg litt frampå før du setter i gang

At du leser dette nå, betyr at du er frempå. Gå gjennom vår web side og bli kjent med vårt tilbud. Finner du noe som høres spennende ut, ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg.

2. Bli kjent med senteret og apparatene

Dra på treningssenteret første gangen for å bli bedre kjent med hvor alt er på senteret. Det er ikke sikkert du er interessert i alt senteret har å tilby, men det er lurt å sette seg inn i hva det er, slik at du kanskje senere har lyst til å prøve noe nytt. Vi anbefaler deg å booke en time med veileder. Slik at de kan vise deg rundt og hjelpe deg i gang med apparatene eller gruppetimer du har lyst til å prøve.

3. Benytt deg av veileder/fysioterapeut

Det jobber fysioterapeuter på Lia Terapi og Spenst treningssenter. De kan hjelpe deg med treningsprogram og oppfølging. 

4. Bestem deg for en treningsrutine og en treningsplan, og følg det

For å lykkes med gode treningsvaner må du sette av tid til trening og fortelle dine nærmeste om dine nye treningsrutiner. Sørg for at du lager en plan som gir variert trening. Det betyr at du bør finne noen gruppetimer som passer for deg og kombinere dette med kondisjons- og styrketrening. Pass på å få tips fra veileder og/eller PT slik at du lager en plan som du vil klare å gjennomføre over tid.

5. Tren sammen med noen

Vi vet at en treningspartner kan fungere som kjempebra motivasjon om man sliter litt med å presse seg selv ut av komfortsonen. Det er også lettere å trene alene etter at man har trent sammen med noen en stund fordi man føler seg mye mer "husvarm"

Det er morsommere og jeg føler meg ikke så usikker når jeg trener sammen med andre jeg kjenner.

studio

Vi gleder oss til å se deg hos oss og ønsker deg lykke til med treningen.

Kontakt oss for veiledning, instruksjon eller oppgradering av øvelses program:

 

 

 

Ofte stilte spørsmål

Kontaktpersoner

Oddvar Knutsen
92888053
Se e-post

Lenker